Trainingstijden

4e groep 19.00 – 20.00 uur
5e groep 20.00 – 21.30 uur

We trainen elke vrijdag in de Terp in Heumen

Wanneer het voor de verdeling over de groepen wenselijk is, kunnen we kinderen overplaatsen naar een andere lestijd. Vanaf seizoen 2018-2019 hebben we vanwege veel jonge nieuwe leden een extra groep gemaakt die om 16:45 al start. Om de kinderen voldoende aandacht willen geven bij het kennis leren maken met judo, houden we deze groep extra klein. De meeste kinderen zitten allemaal in dezelfde groep als het vorig seizoen, tenzij u van de trainers bericht heeft gehad dat er wijzigingen waren.

De judovereniging heeft met ingang van het seizoen 2003-2004 een nieuwe judomat.
Daarom zullen de trainers regelmatig controleren op schone voeten en geknipte nagels. Niet alleen om de mat natuurlijk, maar ook vanwege de hygiëne en de veiligheid.

Om de nieuwe mat schoon en heel te houden dienen alle leden slippers te dragen tot aan de rand van de mat.

Er mag beslist niet met blote voeten rond de mat gelopen worden tijdens of na de trainingen!

Het is niet de bedoeling dat ouders bij de training van hun kinderen blijven. De ervaring heeft geleerd dat dat meestal storend werkt, omdat de kinderen dan meer aandacht voor de zijkant dan voor het samenspel hebben. De kinderen zijn het meest gebaat bij rust tijdens de training, behoudens natuurlijk de inspanningen die ze leveren door het spel en de instructies van de trainers.

Indien u vragen heeft, of de trainers wilt spreken, wilt u dan aan het begin van de training een afspraak met ze maken.

Gert-Jan Hendriks is al vele jaren onze vaste trainer. Esther Reuvers is onze assistent trainer.

judotrainers

foto: Gert-Jan in het zonnetje ivm jubileum
GERT-JAN

Gert-Jan is afkomstig van de reeds genoemde budoschool Gennep. De judovereniging Heumen en deze budoschool onderhouden een zeer goed contact. Dit is dan ook de reden dat Gert-Jan al lange tijd in Heumen als jeugdtrainer actief is. Hij is zelf een ervaren judoka, en in het bezit van de 3e dan judo. Dit betekent dat hij niet alleen gekwalificeerd is om jeugd te trainen, maar ook voor onze senioren nog genoeg in petto heeft. Hij staat bekend als streng, maar rechtvaardig en is helemaal in zijn element als hij speels met de jeugd bezig kan zijn.

In noodgevallen kunt ook ook nog Joost van Rens treffen. Joost is Judotrainer in Gennep.